UWAGA! Serwis ten używa plików „cookies”. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartej w cookies, zmień ustawienia swoje przeglądarki. Wykorzystywane są tylko pliki cookies niezbędne do prawidłowego funkjonowania strony internetowej. Polityka plików Cookies

Rusza program zdalnej opieki dla seniorów. Sprawdź, w czym rzecz

We Wrocławiu ruszył program teleopieki dla seniorów
We Wrocławiu ruszył program teleopieki dla seniorów- Urząd Miasta Wrocław

We Wrocławiu rusza bezpłatny miejski projekt zdalnej opieki dla seniorów, którego celem jest poprawa ich komfortu i bezpieczeństwa w sytuacji zagrożenia życia. Sprawdź, na czym to wszystko polega i jak można wziąć w tym udział. Rekrutacja już się zaczęła!

8 maja wystartuje we Wrocławiu trzyletni program zdalnej opieki dla seniorów, dzięki któremu pięciuset mieszkańców Wrocławia będzie mogło korzystać ze sprzętu, który pomaga w sytuacji zagrożenia życia oraz ze wsparcia wykwalifikowanych ratowników medycznych i teleopiekunów. Pięćdziesiąt osób spośród nich będzie miało również dostęp do kompleksowego wsparcia psychologicznego.

Właśnie ruszyła rekrutacja dla chętnych do udziału w tym przedsięwzięciu.

„Troszczymy się o naszych seniorów, o ich zdrowie i komfort,  a program teleopieki jest kolejnym wyrazem tej troski. Po pilotażu, w którym poznaliśmy potrzeby seniorów, czas na pełny program: trzyletnią zdalną opiekę dla pięciuset wrocławian, którzy dzięki niej w sytuacji zagrożenia będą mogli szybko otrzymać niezbędną pomoc.” – Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk

Projekt to wynik współpracy Wrocławia oraz firmy Telemedycyna S.A.  Koszt: blisko 2 mln zł.

Na czym polega teleopieka?

– Zadaniem tego programu jest dawanie poczucia bezpieczeństwa, a w razie potrzeby ratowanie życia seniorom, którzy mieszkają samotnie lub długo przebywają w domu sami, a potrzebują monitorowania funkcji życiowych. Opaska, którą otrzymają uczestnicy programu, przekazuje do Telecentrum informacje na temat tego, co się dzieje z ich organizmem. Jeśli zarejestruje coś niepokojącego, np. zmieni się sposób pracy serca seniora, natychmiast wyrusza do niego pomoc – wyjaśnia Dorota Feliks, dyrektor Wroclawskiego Centrum Rozwoju Społecznego. 

– Ważnym elementem programu teleopieki będą usługi świadczone przez ratowników medycznych, teleopiekunów i psychologów – dodaje Bartłomiej Ciążyński, wiceprezydent Wrocławia.

Na co mogą liczyć uczestnicy programu?

Każdy senior, który zdecyduje się na udział w programie, może liczyć na:

  • Sprzęt. Uczestnik otrzyma bezpłatną opaskę z przyciskiem życia oraz tzw. centralkę z przyciskiem wsparcia – urządzenia, za pomocą których można się połączyć telefonicznie z całodobowym Centrum Teleopieki, by wezwać pomoc, uzyskać wsparcie albo uruchomić sieć pomocową.
  • Dostęp do Centrum Teleopieki. Z ratownikiem medycznym będzie można skontaktować się 24 godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu, natomiast od poniedziałku do piątku, w godz. 9 – 17, można również liczyć na wsparcie teleopiekunów i psychologów.
  • Szkolenie. Każdy uczestnik programu odbędzie szkolenie z obsługi otrzymanych urządzeń, które zostanie przeprowadzone stacjonarnie lub za pośrednictwem infolinii (tel. 800-707-089), dostępnej od poniedziałku do piątku od godziny 8 do 16. 

Kto może wziąć udział w programie?

W projekcie może wziąć udział osoba, która: 

  • mieszka we Wrocławiu
  • ma 60 i więcej lat
  • posiada Wrocławską Kartę Seniora (lub jest gotowa ją założyć)
  • ma sieć pomocową – minimum jedną osobę (np. sąsiada lub kogoś z rodziny), na którą może liczyć i która ma klucz do jej mieszkania
  • posługuje się językiem polskim w stopniu co najmniej komunikatywnym
  • ma telefon komórkowy lub stacjonarny

Jak można dołączyć do programu?

Chcesz wziąć udział w programie?

Wypełnij formularz zgłoszeniowy. Można to zrobić na trzy sposoby:

  • za pomocą strony internetowej teleopieka.wroclaw.pl
  • dzwoniąc na darmową infolinię tel.800-707-089
  • osobiście, w punkcie stacjonarnym w siedzibie Wrocławskiego Centrum Seniora przy Placu Dominikańskim 6 we Wrocławiu czynnym w poniedziałki i piątki od godziny 9 do 14.

Odbierz niezbędne urządzenia. Do domu uczestnika programu wraz z materiałami informacyjnymi dostarczy je kurier najpóźniej tydzień przed uruchomieniem usługi.

Dowiedz się, jak korzystać z urządzeń. Możesz to zrobić za pomocą infolinii lub stacjonarnie